Forum Italy

Community of expats Italy: share your experience on expatriation, get local information.

Search the whole website

User's Charter  -  Help  -  Terms and Rules  -  Privacy Policy

Stay connected

✎ FR La poste fonctionne-t-elle en Italie ?

Discussion in 'Italy' started by Expatbury, May 17, 2019.

1. Expatbury

Expatbury New Member

City:
    Paris
    Living In:
    France
    Nationality:
    French (FR)
    Languages:
    English, Français
    Salut à tous,

Ma question est simple: est ce que les cartes postales que vous postez en Italie arrivent ?

Il y a deux ans on a posté 4 ou 5 cartes dans une boite postale rouge à l'aéroport pour la France et le Royaume Uni... elles ne sont jamais arrivées.:(

Le mois dernier on a posté des cartes postales (cette fois ci dans une boite jaune - GPS service - les timbres nous disaient qu'on devait absolument poster dans des boites jaunes, pas rouges) et elles sont arrivées avant hier en France et hier au Royaume Uni ! :eek:
    Presque 4 semaines pour des cartes postales ? On n'y croyait même plus ! Qu'est ce que c'est que ce service ? Est-ce normal ? :rolleyes:

Je suis preneur de tout retour d'expérience ou explication... (car sinon je pense qu'on va oublier les cartes postales la prochaine fois qu'on va en Italie, ou alors on les postera à Paris ! :think:)

Share This Page

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Addthis

Recommended Service Partners

International Movers
International Movers
Compare up to six quotes from our network of moving companies that can help you plan your international move.
Expatriate health insurance
Expatriate health insurance
Apply online for free quotes on repatriation assistance and expatriate and foreign health insurance.
Find accommodation
Find accommodation
Uniplaces is an online marketplace for booking mid-long term accommodation with thousands of verified properties.
Hotels
Hotels
You will get discount hotel rates, last-minute deals, hot deals, special offers, with a real-time reservation and on-line booking.

Copyright dotExpat Ltd © 2019. All rights reserved.
Look for more information with dotExpat network: