Forum Netherlands

Community of expats Netherlands: share your experience on expatriation, get local information.

Search the whole website

User's Charter  -  Help  -  Terms and Rules  -  Privacy Policy

Stay connected

Télétravail et international

Discussion in 'Netherlands' started by Mathieu12345, Sep 4, 2016.

1. Mathieu12345

Mathieu12345 New Member

Living In:
    France
    Nationality:
    French (FR)
    Languages:
    Français, Anglais, Espagnol, Italien
    Bonjours à tous,

je déménage prochainement et souhaite continuer à travailler pour mon employeur actuel en télétravail, depuis mon futur domicile aux Pays-Bas, pendant 12 mois. Mon employeur est une société française exerçant en France et n'ayant pas d'établissement stable ou de clientèle au Pays-Bas.

Les salariés envoyés par leur entreprise pour effectuer un travail pour moins de 24 mois dans un Etat membre, restent assujettis au régime français (régime du détachement).
    Le régime du détachement couvre-t-il seulement le cas où le salarié est "envoyé en mission" ou s'applique-t-il aussi au cas du télétravail exercé depuis l'étranger ?

2. Cyrilexpat

Cyrilexpat Moderator
    Staff Member

City:
    London
    Living In:
    United Kingdom
    Nationality:
    French (FR)
    Languages:
    Français, English, Italiano (un pó)
    En principe pas de différence. Si tu es employé par une entreprise française tu pourras sans problème travailler en télétravail.

La seule complexité pourra être au niveau des impôts, si tu passes la plupart de ton temps au Pays Bas. En théorie tu devras payer tes impôts aux Pays Bas. Voir ici pour le cas français: http://www.easyexpat.com/fr/faq/travail/q70.htm
    Une disposition identique s'applique pour les Pays Bas.

Share This Page

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Addthis

Recommended Service Partners

International Movers
International Movers
Compare up to six quotes from our network of moving companies that can help you plan your international move.
Expatriate health insurance
Expatriate health insurance
Apply online for free quotes on repatriation assistance and expatriate and foreign health insurance.
Find accommodation
Find accommodation
Uniplaces is an online marketplace for booking mid-long term accommodation with thousands of verified properties.
Hotels
Hotels
You will get discount hotel rates, last-minute deals, hot deals, special offers, with a real-time reservation and on-line booking.

Copyright dotExpat Ltd © 2018. All rights reserved.
Look for more information with dotExpat network: